hmmm... nothing much to story...
have been following up this Perak MB fiasco, but decided to stop...
"Ini sarkas Melayulah...!!" that's what I think... (abis la gua kena hantam lepas nih....!!)
personal side, nothing much... haven't really celebrated my birthday yet... tak leh celebrate cepat2 (apatah lagi before the actual date)... kena buat pandu uji dulu... lepas sebulan dua, bila rasa2 dah serasi, dah boley pandu laju2 sket..., baru boley celebrate... kang celebrate awai sgt kang, kalo terbabas, kan naya...!! baru masuk umur XY, dah meninggai...!!! hahaha...
so no treat at Burj al Arab... err, not yet... treat is postponed to June... kalo dah ada gambo nanti, they will be posted here...
Family... ok2 jer... Enche is recuperating, not 100% well yet, but with her semangat "harimau kerinchi" (kah kah kah...!! ini gua yg reka...!!), insyaAllah everything should be well...
hari ni somehow, not feeling the very well... have a running nose, berpeluh2 sket, berpinau2 mata sket... and really can't concentrate on work.... Ouh yaaa....!! now I knowww...!!! talking about it, I think I know why not the feeling very well one today....
pagi tadi bangun tido, siap2 to go to work, then suddenly, no electricity... (the whole building...). so dari sejuk2 aircond tuh, terus panas, maka badan pun tentulah meragam (agaknyalah... err, got logic or not...?). and I do have quite a sensitive nose... kalo pagi2 terlangkah kiri, maka hidung akan meragam sepanjang hari... hmmm....
oleh kerana kurang rasa sihat, maka mood utk kerja hari nih dah hancusss... nasib baik dah nak wknd..., kerja pun sememangnya dah hampir 100% diselesaikan pun... so no panic, man man lai....
now, let's talk wknd plan.... mlm kang cadangnya nak pi bersukan, but might have to kensel... we'll see if I feel better in 2 or 3 hours... esok awal pagi, the usual kemas rumah thingy, then got appointment at 11am to check out this apartment nearer to office (I have to move out in 2 months, kontrak sewa abis in July... so kena start survey apartment baru...). have decided to move from Sharjah to Dubai (nearer to opis) tak sanggup ler gng through the traffic jam from Sharjah tiap2 hari... the new apartment is basically 5mn away from the current opis... tak ker baguih camtu...? but, not confirm yet... gi tengok jer dulu...
then after solat Jumaat, got this Malaysian Food Bazaar kat rumah Consul General... Teman gi jer lah beli apa2 yg patut... nasi kerabu ker, nasi dagang ker... sempena melepaskan rindu kat Mesia....
nasi dagang, sekadar hiasan...
then rehat2 kat rumah...
Sabtu, kita pegi bank to make some payments... then, mari kita bersukan... then... dah abis wknd... fuhhh....!! cepatnya masa berlalu....!!
ok guys...!! salam wknd dari UAE...!!

Momo, the besday boy for today...!!
4 comments:
Johan,
tetiba tingat ur past entry yg u borong Msian foods byk2 dr Food bazaar ni..
err this year x beli stock utk seminggu gak ke..? hehe
I did.... cuma tengah kurang sihat dan tak ambik gambar satu pun... balik Food Bazaar, tido sampai keesokan harinya... was really weak... hari ahad nih ambik MC...
Johan;
Harimau Kerinchi ... mmmmm lama dah tak dengar ...
Sebabnya , my datuk and ayah is orang Kerinchi ... cuma I ajer tak pandai nak cakap kerinchi ...
So I selalu di buai buai oleh cerita cerita pahlawan dan semangat dari my datuk and ayah ...
one of them is HARIMAU KERINCHI ... mmmmm
Very nostalgia gitu ...
eh Ghaz...!! ada geng Kerinchi rupanya... hahaha... I dunno much about cerita2 pahlawan Kerinchi nih... the only thing that I know is that I am a Kerinchi, and my dad still knows some relatives in Kerinchi.... citer rimau Kerinchi nih pun gua tak fasih... :)
do you know that there is a persatuan org Kerinchi in Malaysia...? there is one... and mny dad attended their gathering from time to time...
Post a Comment